יום רביעי, 6 בפברואר 2013

#10 פייסבוק ככלי

מסתבר שעשינו כבר כברת דרך...
מאז ומתמיד הקסימו אותי סיפורים, מאז ומתמיד נמשכתי למספרי סיפורים. 
היכולת הזו לתפור ולטוות עלילה, מתמשכת, רצופה, מעניינת. מלאת עניין וסקרנות, אחת כזו שגורמת לקורא או למאזין לשים הכל בצד ולתת את כל תשומת הלב לדבר אחד ויחיד מהלכת עלי קסמים. 
היכולת הזו להזיז דברים ולשנות עולמות רק ע"י מילים, סוג של כוח עליון וחזק ששימוש חכם ומושכל בו יביא לשיפור ולשינוי חיובי בחיים של אנשים.
כל מה שקורה לנו, כל מה שאנו עוברים במהלך חיינו הוא בעצם חלק מסיפור.

זוכרים את #5? היה שם דיון מאד מעניין על הסיבות להיות פה בפייסבוק.

יש הרבה מחקרים, מדדים, טיפים, עניינים, בלי סוף. אתם מוזמנים לשמוע איך אני מסתכל על הדברים.
פייסבוק הוא כלי.
ראשית כל ליצירת קשרים עם אנשים. כתבתי בעבר שיצא לי להכיר פה אנשים מדהימים
זו לא קלישאה. אני מתייחס לזה בשיא הרצינות.
היכולת המופלאה שנותנת המדיה הזו להקיף את עצמך, להכניס לחייך אנשים חיוביים, אנשים טובים ולהרחיק את האנשים שלא כאלה...
ביטלתי חברויות עם אנשים, וגם בטח אעשה זאת עוד בעתיד, אנשים שלא באים לי בטוב, שאני קורא תגובות או פוסטים שלהם והם גורמים לי לתחושות לא טובות, שמעוררים אצלי מחשבות לא נעימות, שלמדתי שהם נמצאים פה מסיבות של לקחת, של להתלונן, של לקטר, של לבזבז לי את הזמן, של לחפש את הרע ואת נקודות החולשה באנשים אחרים.
אנשים שנודף מהם ריח של בצ"ל...

"אנשים קטנים עסוקים בלהבליט את הרע אצל אחרים ולא את הטוב אצלם."

- אם אתם מצליחים לקרוא את השורות האלה, אתם בטח מבינים מה אני חושב עליכם...
אני יודע שטוב לי אתכם, שאני נהנה לנהל איתכם דיונים, לראות מה קורה לכם בחיים, מה עובר עליכם, שהחברות הזו עושה לי טוב, שכיף לי שאתם חברים שלי, בין אם אתם פה, שכנים שלי מהסביבה הקרובה, מבאר שבע, תל אביב, אילת, בולטימור, ניו יורק, דרום אפריקה או אוסטרליה.

זה גם כלי נהדר לחידוש קשרי עבר. יש פה הרבה חברים שלי שהיו חלק, שליוו אותי במסע חיי בשלב זה או אחר. בעזרת פייסבוק התחדשו הקשרים האלה וזה כיף. כיף גדול.

דבר שני - קבלת משוב. חשוב חשוב חשוב! לדעת אם אנחנו בכוון. לדעת אם אנחנו מעלים תכנים מעניינים, בין אם זה תמונות, שיתופים, פוסטים, פרסומות או כל דבר אחר.
לייקים מהווים משוב מצוין, תגובות עוד יותר. שיתופים - - - הכי.

דבר שלישי – זהו אמצעי לספר סיפור. להגיע לליבם של אנשים. בתגובות פה, גם בלייקים, אני רואה ויודע שנגעתי לאנשים בלב. אני יודע ורואה שאני מצליח לעשות שינוי גם ע"י סיפורים שאתם מעלים פה בתגובות וגם בחשיפה האישית בדברים שאתם כותבים.
וזה עובד גם להיפך. יש פה המון אנשים שנגעו ונוגעים לי בלב. שכיף לי איתם פה ואני מודה ומאושר על כך שנכנסו לחיי.

דבר רביעי – זה כלי מניע, בעל כוח שגורם לפעולה. בין אם זו פעולה מוחשית כמו עשיית מעשה, תרומה, קניה של מוצר או שירות בהתבסס על המלצות אמת של חברים פה ובין אם לשינוי מחשבתי, תודעתי, אישיותי או כל כיוון שתרצו לקחת אליו. את הדברים האלה אני רואה פה כל יום.
יש פה גם דברים שליליים, אין בכך ספק. אבל אני חושב שכולנו אנשים בוגרים ובעלי אינטליגנציה לעשות את ההבדל בין טוב ורע.

דבר חמישי – כלי לחשיפה, להגיע להרבה אנשים. שהרבה אנשים יידעו על קיומך ואם אתה רוצה למכור או לקדם משהו, לספר סיפור או אפילו להביע דעה פוליטית – זה בהחלט מקום טוב מאד. וזה מה שמביא אותי לעניין הבא

אמינות – אני מחשיב (אולי יותר מדי) את הביטוי הזה כאחד מהדברים שאפשר לבנות פה או לקלקל. אני יכול להביא אינספור דוגמאות לחברים שלי פה שמעוררים בי אמינות, שאני מאמין להם. למילים שלהם, להצהרות שלהם, למי שהם, לאישיות שלהם כפי שנשקפת פה ואני יכול להביא כמות לא קטנה של אנשים שאני לא מאמין להם.

עכשיו אקח נשימה עמוקה, אספור עד 10, ארגיע קצת ואפנה אליכם
האם אתם נהנים מהסיפור? איך אני נתפס בעיניכם, האם אני אמין? האם אתם מאמינים לי?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה