יום שלישי, 19 בפברואר 2013

#14 מותג



הרבה אנשים וחברות קוראים לעצמם "מותג" אבל אף אחד מאיתנו לא באמת יודע את כל מה שמסתתר מאחורי המילה הזו.
כמו שאני רואה את הדברים, מותג בעידן הזה בו אנו חיים הוא משהו אחר לגמרי ממה שהיה לפני שנה ושנתיים. בימינו אנו, ברשתות החברתיות שפייסבוק היא המובילה בהן, אנו חשופים הרבה יותר לסיפור האישי והאנושי וגם הרבה יותר קל לנו להתחבר אליו, להשפיע עליו ולהגיב בצורה ישירה לחלוטין על התנהגותו ואופיו. הגישה שאני אימצתי פה היא לא לדחוף שום דבר, שום שירות או מוצר שאני מוכר. אהבתם אותי? את
 הראש שלי? את החומרים שאני מעלה ומפרסם? את הסיפור שאני מספר פה? יופי! אני מסיק שזה יחבר אתכם אלי, שתיהנו ותתעניינו במה שיש לי להציע.

אבל. ופה יש אבל גדול מאד. אם לא אהבתם, אתם לא חייבים. זה היופי פה, אתם לא רוצים? לא צריך! לא חייבים להתחבר עם מה שלא מעניין, לא חייבים להתחבר עם אנשים שלא מדברים אליכם, לא חייבים לקרוא את הסטטוס הזה עד הסוף, אפשר גם לעשות לייק ולדפדף...:) אני יכול להעיד על עצמי שאני כזה לפעמים.

המדיה החברתית מאפשרת לנו המון דברים שלא היינו יכולים להעלות כלל על דעתנו בעבר. אנו מחפשים, גם אם לא במודע, להתחבר לאנשים ולא לחברות ענק עם מנגנונים משומנים. מעניין אותנו הרבה יותר הסיפור שעומד מאחורי הדברים. בסופו של דבר, עסקים עושים עם אנשים, עסקים עושים עם אנשים שאוהבים. עסקים עושים כאשר מתחברים לרגשות ולמוצרים ופה, קל מאד להכיר אנשים ואת עסקיהם לעומק, להיכנס לכל רובדי ונבכי העסק והמוצרים. להגיב ולהשפיע ולקחת חלק במשחק.

ולקראת סיום.
אפילו (ואולי המלה המתאימה פה היא בעיקר...) ילדים היום כבר יודעים שהכל בפרסומות מזוייף, שזה פוטושופ, שזה לא אמיתי, שאף אחד לא באמת מדבר בקול עמוק כל כך, שמנסים לדחוף לנו דברים מתוך מנגנוני פחד, רגשות אשמה ותחושות שההוא שווה יותר ממני ולהיא יש יותר...
יצאתי למסע, ואתם חלק ממנו, במהלכו תוזכר הרבה פעמים המילה בלורה ויוזכר הרבה פעמים המשפט "פשוט כמו פעם" ואתם....אתם תבחרו. אם מעניין אתכם תתחברו. אם לא, תעבירו הלאה. דבר אחד אני מבטיח.
משעמם לא יהיה פה.
הסטטוס הזה מוקדש באהבה לאחד. עופר גולן. תקראו תבינו.


http://thehumanbrandshow.blogspot.co.il/2012/12/blog-post_6.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה