יום רביעי, 6 בפברואר 2013

#2 חוקים וכללים...

לפני שאנו ממשיכים, שני דברים. תודה לכם, שאתם ממשיכים לקרוא, לעקוב ולהגיב. הדבר השני זה חיזוק וחיבוק לתושבי הדרום (ככל שעובר הזמן, הדרום מטפס עוד ועוד צפונה...), שעוברים ימים לא קלים בכלל. 
כאחד שבתור ילד גדל תחת איום הקטיושות עוד לפני מלחמת לבנון הראשונה, וגם על זה עוד ארחיב בהמשך הסיפור, אני יודע היטב מה הם עוברים ומאחל להם בכל לבי שידעו ימים קלים, שקטים ובטוחים.

הגיע הזמן לדבר על כל מיני הגדרות, כללים וכל מיני דברים שנצטרך פה כדי לשמור על מסגרת ראויה.
כל הכללים האלה עובדים בשני הכיוונים. היה ומישהו רואה את עצמו כנפגע מדבריי או מתגובה שלי. אני מאד מבקש- אנא העירו לי, בין אם בהודעה פרטית או גם בתגובה. אם הייתי לא בסדר, אתקן מיד.
אם יש לכם עוד הערות, הארות, תיקונים ועצות. אשמח לשמוע.
יאללה נתחיל.

בצ"ל - ביקורת , ציניות ולגלוג.
- ביקורת - אחד הדברים היותר חשובים בעיניי הוא משוב. אבל משוב אמיתי. שבא לשפר, לתקן ולקדם. לא ביקורת שבאה במטרה אחת. להראות כמה שאני יותר "חזק" מהאחר. כמה דבריי יותר חשובים מדבריו שלו וכמה דעתי יותר נחשבת ו'חזקה'.
- ציניות - יכולים להעיד פה כמה חברים שלי, שהולכים איתי דרך קצת יותר ארוכה, שפעם הייתי מלך הציניקנים. היום, ותתקנו אותי אם אני טועה, השתניתי. הציניות שזלגה ממני באה מנקודת מבט מעוותת על החיים. כן, לפעמים זה היה מצחיק אבל רוב הזמן זה נועד לחפות על חוסר בטחון (אני??? הייתם מאמינים....?) ובעיקר , על חוסר יכולת או חוסר רצון להביע את דעתי האמיתית.

תעצרו בבקשה רגע לחשוב מתי אתם משתמשים בציניות

- לגלוג - למדתי על עצמי שכאשר אני מלגלג על אחרים הבדיחה הופכת להיות לא על מי ומה שלגלגתי עליו אלא על עצמי.
ושני דברים נוספים....
- קללות וניבולי פה – הבהרתי, פה בפייסבוק, מספר פעמים בעבר. אני לא מקלל ומכיוון שזה הקיר "שלי" אני מבקש לשמור על שפה נקייה ולהימנע ממילים לא ראויות.
אני מבהיר , יש לי פה הרבה חברים. גם כאלה שמקללים חופשי. ואני מבקר אצלם ואוהב אותם עד מאד . אבל אצלי - לא.
- רוע לב - לא אפרט, זה ברור.

אני מאד מבקש. נא הימנעו מכל הדברים שציינתי פה למעלה.

ומשפט נוסף לסיכום.
לא סתם דברים אלה נכתבו היום, ביום שישי. קחו אתכם את הדברים האלה לשבת, למערכות היחסים שלכם עם המשפחה, הילדים החברים וכל מי שתבואו איתו במגע ביומיים הקרובים. נסו, רק ליומיים להשתמש בהם.
שתהיה שבת שלום. שבת של רוגע, מנוחה ובטחון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה